"ימים קריטיים": גדלים הסיכויים לעסקת חטופים בקרוב

    חדשות קול חי No Comments on "ימים קריטיים": גדלים הסיכויים לעסקת חטופים בקרוב

    גורם מדיני בכיר בישראל: "אנחנו בימים קריטיים לגבי הסיכויים לעסקה. אכן יש מגעים להגיע לעסקה עם תחילת חג אל פיטר, הערב נדע אם חמאס באמת מעוניין בהסכם". הערב תחל הפסגה בקהיר, ראש ה-CIA נפגש עם הנשיא המצרי א-סיסי. מקורות מצריים: "ההסכם מתקרב בעוצמה, וייתכן שתצא הודעה מקהיר"

    צילום: דובר צה"ל
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעיתון הקטארי אל-ערבי אל-ג'דיד דווח מפי מקורות מצריים כי יש סיכויים להסכם הפסקת אש זמנית בעזה במהלך ימי עיד אל-פיטר.

    גורם ישראלי בכיר צוטט הבוקר: "אנחנו בימים קריטיים שלא היינו בהם מאז העסקה הראשונה".

    המקורות המצריים שצוטטו בעיתון הקטארי הוסיפו: "עם הנוכחות של משלחת חמאס וראש ה-CIA וויליאם ברנס בקהיר – ההסכם מתקרב בעוצמה, וייתכן שתצא הודעה מקהיר". לדברי המקורות, לקהיר הובטח כי ראש המוסד דוד ברנע ישתתף בפגישות שיתקיימו בשעות הקרובות.

    וברקע חידוש המגעים, ראש הCIA במצרים נפגש עם הנשיא א-סיסי.

    בתום ישיבת הקבינט הוחלט שמשלחת בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא לקהיר עם מנדט מורחב כדי לקדם עסקת חטופים. המתווכות טרם העבירו תשובה רשמית של חמאס, אבל יש לחץ אמריקני כבד להתקדם, וייתכן שהלחץ הזה יגרום לאפקט שרשרת שילחץ על חמאס. הפסגה תחל היום בערב. צוותי המשא ומתן הונחו להביא הצעה שכוללת פרטים לעסקה שחמאס עשוי להסכים לה – ואז יתקיים דיון בישראל בנושא שוב.

    הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, ראש הממשלה נתניהו האשים את חמאס בתקיעת העסקה ואמר: "חמאס מקווה שהלחץ מבחוץ ומבפנים יגרום לישראל להיכנע לדרישות קיצוניות אלה. זה לא יקרה. ישראל מוכנה לעסקה, ישראל לא מוכנה לכניעה. הבהרתי לקהילה הבינלאומית: לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופים".



    0 תגובות